Hjälp med det digitala

Behöver du hjälp med din digitala utrustning eller mjukvara är du välkommen att kontakta våra specialister.

Öppettider

Supporten är öppen helgfri vardag måndag-torsdag 8.00 – 17.00.
Fredag och vardag före helgdag 8.00 – 15.00.
Lunchstäng alla dagar 12.00 – 13.00

Telefon 010 500 61 90
Email support@forstec.se

Vi ger dig support genom teamviewer (fjärrstyrd support). Så kan vi hjälpa dig på bästa sätt.
Ladda ner programmet här

Supportavtal

Oavsett om du har köpt en ny scanner eller redan har en scanner sedan tidigare kan det vara skönt att få hjälp med installation, uppdateringar och eventuell felsökning av mjuk- eller hårdvaror. Med Forstecs supportavtal får du support och hjälp med många typer av problem.

Vi uppdaterar och anpassar din nya dator efter behov och ser till att den är klar för användning.

Följande ingår i Forstecs supportavtal för scanner och pc:

  • hjälp att lösa problem vid eventuella felmeddelande
  • felsökning av situationer där problem uppstått i mjukvaran med moduler
  • fel i systemet där data bearbetas fel, exempelvis import- och exportfunktioner
  • nyinstallation och uppdatering av mjukvara som är inköpt hos Forstec Dental, på kunds dator och/eller server
  • fel och komplikationer med hårdvara (scanner/pc) som är köpt och administreras av Forstec Dental
  • all teknisk support sker via telefon, inklusive fjärrsupport.

3Shape

Om du har köpt din 3Shape-scanner och pc med ett årligt licensabonnemang av Forstec så ingår supporten och avtalet fortlöper så länge du har kvar ditt abonnemang. Om du har en befintlig scanner som är tecknad hos någon annan leverantör kan du överlåta administrationen av den och dess licenser till Forstec och samtidigt ta del av vårt supportavtal.

Cadstar

Har du köpt en Cadstar-scanner med Exocadmjukvara så ingår vår support i ett år om du köpt perpetual. Förnyas perpetual varje år så fortsätter supporten att vara fri. Vid köp av flexmodellen ingår fri support löpande så länge årlig licensavgift betalas. Avtalet fortlöper tills uppsägning sker på kundens begäran*. Uppsägning av supportavtalet ska göras tre månader innan det löper ut, för att undvika att det förlängs automatiskt.

Ärenden utöver ovanstående kan komma att debiteras som löpande konsultation.

Exempel på fall där supportärende innebär debiterbar konsultation*:

  • hjälp med skapande och design i mjukvara som i grunden är en utbildningsfråga
  • hjälp med konfiguration, systeminställningar som är oberoende av vår installation (till exempel nätverksproblem)
  • om supporten får in ett supportärende som efter utredning konstateras ha uppstått på grund av felaktigt handhavande och användande av systemet
  • installation av mjukvara på pc som inte är inköpt hos Forstec.

Vid supportärende där avtal saknas eller inte gäller, debiteras en avgift på 411 kronor exklusive moms per påbörjad halvtimme vid fjärruppkoppling. Vid problem som fordrar besök på plats utgår en högre timtaxa.

Uppsägning av supportavtalet ska ske tre månader innan det löper ut, för att undvika att det förlängs automatiskt.

** Tecknande av ett nytt supportavtal som inte ingår i din licensavgift, kostar 6 000 kronor per år och fortlöper tills uppsägning sker på din begäran.

logo