Hjälp när du behöver den

Forstec Service hjälper dig med reparation av dina maskiner. Vår kvalitetsverkstad i Malmö tar emot dina maskiner för service och underhåll. Här finns ett stort reservdelslager och vår erfarenhet ger dig den hjälp du behöver. Du kan även boka besök på plats hos dig om det underlättar.

Vi arbetar med de flesta varumärken som till exempel Bego, Dentsply Sirona, Kulzer, Imes-icore, Ivoclar, Kavo, Nabertherm, NSK, Renfert, Schick och Zhermack. Med maskintyper som ugnar, roterande utrustning och ång- och sandblästerutrustning.

Forstec är auktoriserad servicepartner av Imes-icore fräsmaskiner, Schick, KAVO och NSK handstycken, Ivoclar, Renfert med flera.

Vi har nyligen moderniserat och byggt ut vår serviceavdelning för att kunna hjälpa dig och ditt företag på bästa sätt. Peter Nilsson har stor erfarenhet av service och reparationer av dentala maskiner och är redo att ta emot dina jobb samt att besöka dig för reparationer på plats!

Välkommen att ringa på direktnummer 040 755 40 eller maila på service@forstec.se.

För tillfället har vi låg bemanning på vår serviceavdelning. På grund av detta har vi begränsat våra öppettider och därmed kan det ta längre tid att ta hand om ditt serviceärende.

Öppettider
måndag-tisdag 8.00 – 17.00

 

Forstec servicebroschyr
Ladda ner Forstecs servicebroschyr PDF

Serviceavtal Imes-icore fräs
Nu har vi tagit fram ett prisvärt serviceavtal för dig med en Imes-icore fräs. Klicka på länken nedan för att läsa mer.
Ladda ner Imes-icore serviceavtal PDF
Ladda ner Imes-icore underhållsschema PDF

Servicesedel och svarspost
Fyll i en servicesedel och skicka tillsammans med din maskin. Du kan även ladda ner vår svarspost-etikett så kostar returen dig ingenting (gäller paket upp till 2 kg).
Ladda ner servicesedel PDF
Ladda ner svarspost-etikett PDF

För dig som finns i Malmö kommer här lite information om Forstecs rutiner kring hur du skickar och vi tar emot dina maskiner för reparation.

När Forstecs budbil kommer för att hämta dina reparationer så är det viktigt att dina maskiner är emballerade på ett säkert sätt, så de klarar transporten. Helst i originalkartong men det går bra även med annan stadig kartong. Detta gäller alla större maskiner. Våra chaufförer spänner fast kollit i bilen och därför behöver utrustningen vara väl skyddad.

Du ska också skicka med en servicesedel med dina kontaktuppgifter. Här beskriver du vad som inte fungerar på din maskin, så att vi vet hur vi ska kunna hjälpa dig. Det här gäller även om du redan pratat med någon av våra servicetekniker på telefon.

Om din maskin inte är emballerad eller saknar servicesedel kan vi tyvärr inte ta den med oss.

logo