Johan Gustafsson blir nu ansvarig för vår serviceverkstad men gör även installationer, årsservice och reparationer på plats hos kund. Han bedriver också teknisk support på vår supportavdelning 1-2 dagar per vecka.
Vi tror att denna kombination skapar förutsättningar för god kvalitet av både service, support och installationer hos dig som kund.
Kontakta Johan på service@forstec.se om du vill boka in honom på ett besök eller har frågor, så hjälper han dig.
Vi arbetar med de flesta varumärken som till exempel Bego, Dentsply Sirona, Kulzer, Imes-icore, Ivoclar, Kavo, Nabertherm, NSK, Renfert, Schick och Zhermack. Med maskintyper som ugnar, roterande utrustning och ång- och sandblästerutrustning.
Forstec är auktoriserad servicepartner av Imes-icore fräsmaskiner, Schick, KAVO och NSK handstycken, Ivoclar, Renfert med flera.
Vi har nyligen moderniserat och byggt ut vår serviceavdelning för att kunna hjälpa dig och ditt företag på bästa sätt. Vi har stor erfarenhet av service och reparationer av dentala maskiner och är redo att ta emot dina jobb samt att besöka dig för reparationer på plats!
Välkommen att ringa på direktnummer 040 755 40 eller maila på service@forstec.se.
Forstec servicebroschyr
Ladda ner Forstecs servicebroschyr PDF
Forstec servicesedel
Ladda ner Forstecs servicesedel PDF
Serviceavtal Imes-icore fräs
Nu har vi tagit fram ett prisvärt serviceavtal för dig med en Imes-icore fräs. Klicka på länken nedan för att läsa mer.
Ladda ner Imes-icore serviceavtal PDF
Ladda ner Imes-icore underhållsschema PDF
För dig som finns i Malmö kommer här lite information om Forstecs rutiner kring hur du skickar och vi tar emot dina maskiner för reparation.
När Forstecs budbil kommer för att hämta dina reparationer så är det viktigt att dina maskiner är emballerade på ett säkert sätt, så de klarar transporten. Helst i originalkartong men det går bra även med annan stadig kartong. Detta gäller alla större maskiner. Våra chaufförer spänner fast kollit i bilen och därför behöver utrustningen vara väl skyddad.
Du ska också skicka med en servicesedel med dina kontaktuppgifter. Här beskriver du vad som inte fungerar på din maskin, så att vi vet hur vi ska kunna hjälpa dig. Det här gäller även om du redan pratat med någon av våra servicetekniker på telefon.
Om din maskin inte är emballerad eller saknar servicesedel kan vi tyvärr inte ta den med oss.