Vi bytte telefonisystem igår för att förkorta väntetiden när man ringer till oss och därigenom öka servicenivån på telefonin. Den består av 4 lokala ringgrupper med innesäljare. Grupperna består av Malmö, Stockholm, Forshaga och OpenMill och tanken är att man normalt skall hamna dit man ringer lokalt men om alla är upptagna i den lokala […]
Vi bytte telefonisystem igår för att förkorta väntetiden när man ringer till oss och därigenom öka servicenivån på telefonin. Den består av 4 lokala ringgrupper med innesäljare. Grupperna består av Malmö, Stockholm, Forshaga och OpenMill och tanken är att man normalt skall hamna dit man ringer lokalt men om alla är upptagna i den lokala gruppen går samtalet vidare till en annan grupp efter 20 sekunder. Gällande OpenMill kommer man till ett talsvar om alla är upptagna och röstmeddelandet mailas ut till OpenMill personal som kan ringa upp snarast möjligt när man är ledig. Vi tror att det här skall bli ett bra system och det fungerade bra igår överallt förutom i Stockholm där samtalen för tillfället kopplas vidare till andra grupper men det kommer att vara löst senast måndag nästa vecka.
Vi har resonerat som så att det är bättre att man kopplas vidare till en ledig innesäljare även om man är geografiskt placerad på annan ort än att behöva vänta i den lokala gruppen. Efter en period kommer vi på riksnivå känna alla våra kunder från samtliga orter.
Vänliga hälsningar från Forstec Dental och Open Mill!