JAG JOBBAR PÅ

KLINIK

JAG JOBBAR PÅ

LABB


X

Support

Behöver du hjälp med din digitala utrustning eller mjukvara kontakta våra specialister.

Öppettider

Supporten är tillgänglig helgfri vardag måndag-torsdag 08.00 – 17.00.
Fredag och vardag före helgdag 08.00 – 15.00.


Telefon 010 500 61 90
Email support@forstec.se

Vi ger dig support genom teamviewer (fjärrstyrd support). Ladda ner programmet här så kan vi hjälpa dig på bästa sätt.

 

 

 

Supportavtal

Oavsett om du har köpt en ny scanner eller redan har en scanner sedan tidigare kan det vara skönt att få hjälp med installation, uppdateringar och eventuell felsökning av mjuk- eller hårdvaror. Med
Forstecs supportavtal får du support och hjälp med många typer av problem.

Vi uppdaterar och anpassar din nya dator efter behov och ser till att den är klar för användning.

Följande ingår i Forstecs supportavtal för scanner och pc:

  • • hjälp att lösa problem vid eventuella felmeddelande
  • • felsökning av situationer där problem uppstått i mjukvaran med moduler
  • • fel i systemet där data bearbetas fel, exempelvis import- och exportfunktioner
  • • nyinstallation och uppdatering av mjukvara som är inköpt hos Forstec Dental, på kunds dator och/eller server
  • • fel och komplikationer med hårdvara (scanner/pc) som är köpt och administrearas av Forstec Dental
  • • all teknisk support sker via telefon, inklusive fjärrsupport.

 

Om du har köpt din scanner och pc med ett årligt abonnemang av Forstec så ingår supporten och avtalet fortlöper så länge du har kvar ditt abonnemang. Om du har en befintlig scanner som är tecknad hos någon annan leverantör kan du överlåta administrationen av den och dess licenser till Forstec och samtidigt ta del av vårt supportavtal. Har du köpt en Cadstar scanner med Exocad utan abonnemang så ingår vår support i ett år. Efter det kan du teckna ett nytt supportavtal*.

Ärenden utöver ovanstående kan komma att debiteras som löpande konsultation.

Exempel på fall där supportärende innebär debiterbar konsultation*:

  • • hjälp med skapande/design i mjukvara som i grunden är en utbildningsfråga
  • • hjälp med konfiguration, systeminställningar som är oberoende av vår installation (till exempel nätverksproblem)
  • • om supporten får in ett supportärende som efter utredning konstateras ha uppstått på grund av felaktigt handhavande/användande av systemet
  • • installation av mjukvara på pc som inte är inköpt hos Forstec Dental.

 

Vid supportärende där avtal saknas eller inte gäller, debiteras en avgift på 395 kr exklusive moms per påbörjad halvtimme.

Uppsägning av supportavtalet ska ske 3 månader innan det löper ut, för att undvika att det förlängs automatiskt.

*Tecknande av ett nytt supportavtal som inte ingår i kundens licensavgift, kostar 6 000 kr per år och fortlöper tills uppsägning sker på kundens begäran.

Forstec Dental AB Malmö 040 755 45 Forshaga 054 87 53 00 Stockholm 08 611 55 45 Klinik 08 55 76 51 70 OpenMill 040 31 75 45 Support 010 500 61 90 Service 040 755 40 info@forstec.se