JAG JOBBAR PÅ
KLINIK
JAG JOBBAR PÅ
LABB
Behöver du hjälp med din digitala utrustning eller mjukvara kontakta våra specialister.
Supporten är tillgänglig helgfri vardag måndag-torsdag 08.00 – 17.00.
Fredag och vardag före helgdag 08.00 – 15.00.
Telefon 010 500 61 90
Email support@forstec.se
Vi ger dig support genom teamviewer (fjärrstyrd support). Ladda ner programmet här så kan vi hjälpa dig på bästa sätt.
Oavsett om du har köpt en ny scanner eller redan har en scanner sedan tidigare kan det vara skönt att få hjälp med installation, uppdateringar och eventuell felsökning av mjuk- eller hårdvaror. Med
Forstecs supportavtal får du support och hjälp med många typer av problem.
Vi uppdaterar och anpassar din nya dator efter behov och ser till att den är klar för användning.
3Shape
Om du har köpt din 3Shape scanner och pc med ett årligt licensabonnemang av Forstec så ingår supporten och avtalet fortlöper så länge du har kvar ditt abonnemang. Om du har en befintlig scanner som är tecknad hos någon annan leverantör kan du överlåta administrationen av den och dess licenser till Forstec och samtidigt ta del av vårt supportavtal.
Cadstar
Har du köpt en Cadstar scanner med Exocad så ingår vår support i tre år. Avtalet fortlöper tills uppsägning sker på kundens begäran*. Uppsägning av supportavtalet ska ske tre månader innan det löper ut, för att undvika att det förlängs automatiskt.
Carestream
Har du köpt en Carestream intraoral scanner så ingår vår support i tre år. Avtalet fortlöper tills uppsägning sker på kundens begäran*. Uppsägning av supportavtalet ska ske tre månader innan det löper ut, för att undvika att det förlängs automatiskt.
*Efter tre års fri support debiteras kunden för tecknande av ett nytt supportavtal.
Avtalet kostar 595 kr/månad, som debiteras årligen och fortlöper tills uppsägning sker på kundens begäran.
Ärenden utöver ovanstående kan komma att debiteras som löpande konsultation.
Vid supportärende där avtal saknas eller inte gäller, debiteras en avgift på 395 kr exklusive moms per påbörjad halvtimme.
Uppsägning av supportavtalet ska ske 3 månader innan det löper ut, för att undvika att det förlängs automatiskt.
*Tecknande av ett nytt supportavtal som inte ingår i kundens licensavgift, kostar 6 000 kr per år och fortlöper tills uppsägning sker på kundens begäran.