JAG JOBBAR PÅ

KLINIK

JAG JOBBAR PÅ

LABB


X

CAD-support

Behöver du hjälp med din digitala utrustning eller mjukvara kontakta våra specialister.

Öppettider

Supporten är tillgänglig helgfri vardag måndag-torsdag 08.00 – 17.00.
Fredag och vardag före helgdag 08.00 – 15.00.


Telefon 010 500 61 90
Email support@forstec.se

Vi ger dig support genom teamviewer (fjärrstyrd support). Ladda ner programmet här så kan vi hjälpa dig på bästa sätt.

 

 

 

Supportavtal

Forstec Dental AB tillhandahåller support till våra kunder som en del av det underhålls- och supportavtal som tecknas vid köp eller uppgradering av våra produkter. Avtal som är tecknade gäller i 12 månader och fortlöper årligen om du inte säger upp det. Uppsägning ska ske minst två månader innan tecknad 12-månadersperiod upphör, annars förlängs det automatiskt men en ny 12-månaders period.

Vem kan kontakta support?

De kunder som har ett giltigt supportavtal från Forstec Dental AB har rätt till support. Ett giltigt avtalsnummer (står på din fakturan och är samma som ditt kundnummer) ska kunna anges vid kontakt med supporten.
Supportavgiften ingår i den årliga licensavgiften från alla 3Shape Lab Care installationer. Med CADstar och Exocad installationer ingår supportavgiften första året om inget annat anges eller är överenskommet.

Vad räknas som support och ingår därmed i supportavtalet?

  • Hjälp att lösa problem vid eventuella felmeddelande.
  • Felavhjälpning av situationer där problem uppstått på grund av konstaterad bugg i mjukvaran med moduler.
  • Fel i systemet där data bearbetas uppenbarligen fel, exempelvis import- och exportfunktioner som inte fungerar.
  • Nyinstallation/uppgradering av mjukvara som innefattas av gällande supportavtal, på kunds dator och/eller server.
  • Fel och komplikationer med hårdvara (scanner/pc) som är köpt och administrearas av Forstec Dental.

Ärenden utöver ovanstående kan komma att debiteras som löpande konsultation.

Exempel på fall där supportärende innebär debiterbar konsultation*:

  • Hjälp med skapande/design i mjukvara som i grunden är en utbildningsfråga.
  • Hjälp med konfiguration, systeminställningar som är oberoende av vår installation (till exempel nätverksproblem).
  • Om supporten får in ett supportärende som efter utredning konstateras ha uppstått pga. felaktigt handhavande/användande av systemet.

 

*Vid supportärende där avtal saknas debiteras en avgift på 495 kr exkl. moms per påbörjad halvtimme.

Forstec Dental AB Malmö 040 755 45 Forshaga 054 87 53 00 Stockholm 08 611 55 45 Klinik 08 55 76 51 70 OpenMill 040 31 75 45 CAD-support 010 500 61 90 Service 040 755 40 info@forstec.se